2023. máj 03.

Erőedzés a múltból

írta: Royaliver
Erőedzés a múltból

26 elfeledett gyakorlat, amit azonnal ki kell próbálnod!

Régi testépítők illusztráció.

Akik rendszeresen olvassák a blogomat, azok úgy vélem jól kiismertek már engem az idők során. Sikeresen megmaradtam egy őskövületnek a mai high-tech világban. Nézd! Ez van! Vagyok aki vagyok, nem fogok és nem is akarok én már másnak tűnni. Félreértés ne essék, nem arról van szó, hogy nem értem a ma aktuális trendeket. Már hogyne érteném. Csak érteni meg egyetérteni valamivel, az két különböző állapot. Nekem a legkellemetlenebb, hogy képtelen vagyok a nyájjal együtt bégetni és tényleg sajnálom, hogy soha nem leszek igazán "trendi". Valószínűleg azzal a véleményemmel is egyedül maradok, hogy tutira nem mostanra jutottunk el az edzés-kultúra csúcsára. Hogyan is volna ez lehetséges, amikor elődeink nagyságrendekkel gyorsabbak, erősebbek és keményebbek voltak nálunk. (Meg sokkal egészségesebbek is, de most ezt tényleg ne erőltessük...) Tették mindezt úgy, hogy a táplálékkiegészítőknek nevezett (haszontalan) porok még gondolatban sem léteztek. Persze sokat árnyalja az aktuális képet, hogy az anabolikus szteroidokat már a hobbi-sportolók is komoly mennyiségben használják, aminek a következtében olyan fizikumok alakulnak ki, melyeknek az égvilágon semmi közük nincs a modern kori edzési metódusokhoz. Szerintem nem először írom le azt sem, hogy a mai kor edzésnek nevezett gépiesített, zenésített és ergonomizált szörnyűségei senkinek nem válnak az előnyére. Pont az vesz el ezeknek az edzéseknek a várható eredményeiből, amit pluszként adtak hozzá a nagyokosok. Ami mindig is működött, az a nehéz tárgyak mozgatása és a kegyetlen tornasport volt. 

A "The Art of Manliness" jóvoltából a mostani bejegyzésemben az erőedzés modern kori hajnalából hoztam el egy príma kis összefoglalót. Lehet, hogy első pillantásra a egyes gyakorlatok idegennek, furcsának talán néha még bugyutának is fognak tűnni, de tekintve, hogy dédapáink  mennyire hihetetlen és komplex fizikumokat voltak képesek felépíteni ezen gyakorlatok segítségével, biztosan működniük kellett. Én egyébként ugyanúgy tekintek az erősportok úttörőire, mint a klasszikus zene nagyjaira. Lehet, hogy a mai modern elektronikus zenék sokkal befogadhatóbbak a tömegek számára (mint teszem azt Johann Sebastian Bach fúgái), de valójában nem többek ezek a hajdani mesterek művészetének primitív koppintásánál. És amíg az aktuál-zeneszámokat percek alatt elfelejtjük, addig a klasszikus zene örökre szól. Nem is húzom tovább az időt, fogadjátok szeretettel az artofmanliness.com cikkének a fordítását ami egy

Útmutató az Oldtime Strongman Fitness-hez:

 

26 elfeledett gyakorlat, amelyet minden férfinak ki kell próbálnia

A 20. század fordulópontján a világ újfajta közéleti hősök felemelkedését láthatta, mégpedig a profi erősemberekét. A szóban forgó erős fizikumú urak az 1800-as években tűntek fel először a színen, az akkor még csak a szárnyait bontogató erő-kultúra mozgalomban, ami egyfajta viszontválasz volt az egyre kevesebb kétkezi munkát igénylő ipari forradalomra. Az irodai munkák fokozatos térnyerése komoly aggodalomra adott okot, hiszen senki nem tudhatta, hogy ez az új mozgásszegény életmód milyen hatással lesz a férfiak egészségére és férfiasságára. Így az erősemberekből váltak a hajdan volt a férfiasság jelenkori élő jelképei. Kézzelfogható módon bizonyították, hogy igenis létezik még az úttörő elődeik okossága és ereje, akik még mindig képesek igazi férfiként cselekedni. Habár nem volt többé lehetőség felderíteni az ismeretlent és megküzdeni a zord természeti erőkkel, de felülkerekedhettek önmagukon, és próbára tehették a keménységüket a tornaterem súlyaival szemben.

Legyen egy apró, vagy nagyobb adomány, amivel támogatni szeretnél, az nagyban segítene abban, hogy továbbra is minőségi tartalommal tölthessem meg a blogomat!

Amennyiben támogatnál, kérlek írj egy e-mailt a következő címre
oliver-s007@hotmail.com

 

Szólj hozzá

A bejegyzés trackback címe:

https://testedzek.blog.hu/api/trackback/id/tr9918104436

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

otthonedzek 2023.05.03. 20:26:22

Nyugi Roy! A törzsgárda itt van.

otthonedzek 2023.05.03. 21:49:29

De legyen, ha szeretnéd. Nekem a gyűrű nem lett rutin, maradtam a nyújtónál, továbbra is azon edzek. Illetve súlyokkal, kétnaponta váltva a mozgásfajtákat. Egyik nap nyújtó, két nap múlva kézi súlyzók, rudas edzések, gép semmi. Két nap múlva ismét nyújtó. Általában hétfő, szerda, péntek, vasárnap ritmusban edzek (igen, utána hétfőn újra, még élek). A covid alatt sokszor csináltam azt, hogy óránként kimentem egy 8-10 huzis sorozatra,nagyon élveztem (itthonról dolgoztam akkor). Az izometriát komolyabban nem kezdtem el, jól érzem magam a megszokott gyakorlatokkal. Akad probléma a családban, ez a nyugodt edzés hátráltatja, de biztos nem vagyok ezzel egyedül. Fehérjében és zsírban gazdag az étrendem, sajnos a munkám miatt most nem tudom 8 órába szorítani az étkezéseket, pedig azt korábban nagyon élveztem. Gyűlölöm a szelet, állandóan bántja a fülem, úgyhogy még mindig sapkában edzek (mindig fúj)... Mivel itthon edzek, mert minden megvan itt, nem néznek hülyének. Amiket írsz, mindig érdeklődve olvasom. Van, amit kipróbálok, van, ami meredek nekem. Sokat nem próbálgatok, mert a napi edzést meg kell csinálnom (ebben borzasztó kocka vagyok) több időm meg nincs. Korábban több blogot, edzéssel kapcsolatos oldalt figyeltem naponta, de már csak a tiedet, annak ellenére, hogy ritkán írsz. Vissza is szoktam olvasni, frissíteni a dolgokat. Ha meglenne pdf-ben, komolyan kinyomtatnám. A sittes csóka a kedvencem, a bolond brit, aki brutál mennyiségeket edzett minden nap. Nagyjából most ennyi jutott eszembe :) örülnék, ha leírnád, mostanában hogy edzel. Milyen gyakorlatokat csinálsz. Erőt növelsz, rugalmasságot, gyorsaságot fejlesztessz? Hogy kombinálod a dolgokat? Az olvasóidat érdekelnék ezek szerintem, legyünk bármennyien is. Üdv, és köszi az eddigieket, engem évek óta inspirálsz a mozgásra!

Gusztav Oláh 2023.05.05. 23:35:18

Ez jó volt! Van több is amit csinaltam közülük régebben.

nOniCk 2023.05.06. 19:14:42

'Read only' módban vagyok, hozzátenni nem tudok, de ide járok ismeretet bővíteni. Örülök az új bejegyzéseknek ráadásul most, hogy újra blogolsz egy okkal kevesebb van mondani, hogy régen minden jobb vóóót. :D

Béla Remenyi 2024.03.29. 11:04:47

Nagyon jók edzésről leírt dolgok
süti beállítások módosítása