2023. már 03.

Új év, új blogbejegyzés és egy rövid helyzetjelentés

írta: Royaliver
Új év, új blogbejegyzés és egy rövid helyzetjelentés

img_20220827_134105.jpg

Lassan fél éve már, hogy szó nélkül eltűntem a blogomról. Nem akarok és nem is fogok itt senki felé szabadkozni, de egyszerűen elegem lett az egész blogolásból. A kevéske szabadidőm jelentős részét azért a célért áldoztam fel, hogy a manapság általánossá vált, dezinformációkban bővelkedő ismeret-katyvasszal szemben egy erős támpontot adjak mindazoknak, akik valóban működő és hiteles információkra vágytak az egészségükkel, a táplálkozásukkal, vagy csupán csak a testedzésükkel kapcsolatban. Viszont az utolsó időkre kialakult bennem azaz érzés, hogy csupán magamat szórakoztatom az írásaimmal. Napi 9 óra munka, meg másfél óra utazás mellett pedig az egész blogolás nem tűnt már többnek szimpla időpocséklásnál. Úgyhogy egészen egyszerűen elengedtem a "blogom kezét". Egyébként nem terveztem el én ezt így konkrétan, csak valahogy elveszítettem a lendületem és utána valahogy már nem akart összejönni egy valamirevaló bejegyzés sem. Ami viszont számomra is nagyon meglepő volt, hogy az oldal statisztikái szerint az elmúlt hónapokban sem csökkent jelentősen a blog olvasottsága. Mindig azt gondoltam, hogy folyamatosan tartalmakat kell gyártanom ahhoz, hogy fenntartsam a figyelmeteket, de igazából az eltűnésem ideje alatt sem hagytátok magára a blogot! Köszönet érte srácok!
OSCAR-NOMINERT BARSKING: Se klipp fra alle filmene til Leonardo DiCaprio under.

 forrás: klikk.no

Akkor dióhéjban az elmúlt hónapokról. Habár a blogírásra nem nagyon szakítottam időt, azért a testedzést nem hanyagoltam az elmúlt időszakban sem. Arról beszámoltam már korábban, hogy 2021 őszén erőteljesen bedarált a Covid-19-nek keresztelt kínai-amerikai biofegyver. Tíz lázasan, ágyban eltöltött nap után volt még bő két hónap lábadozással töltött időszakom is. Így utólag visszatekintve azonban talán kicsit több időt kellett volna a felépülésemre fordítanom és kicsit óvatosabban is kellett volna visszatérnem. Azonban én már tavaly kora tavasztól megpróbáltam ugyanonnan folytatni ahol pár hónappal korábban abbahagytam. Így például rengeteg szaltót is ugrottam, amit egy idő után igencsak erőteljesen kezdtem el érezni a már korábban sérült bal térdemben, ráadásul észrevetten azt is, hogy a guggoló mozdulatoknál egy kattanó hang is hallatszik.

 

A legtöbb jóakaróm meg is vigasztalt, hogy eljött az ízületi kopások ideje. Mondjuk ők bekaphatják... Mindenesetre kivontam az edzéseimből a nagy becsapódásokkal járó ugró mozdulatokat és inkább a comb környéki izmok és szalagok megerősítésére fektettem a fő hangsúlyt. A lábam mára szinte már 100 %-os, de azért még nem tértem vissza az ugrásokhoz. Az ízületek, ínak és szalagok erősítése amúgy maga is megér majd egy külön bejegyzést. Úgy gondolom sokak számára irányadó jó tanács lehet, hogy soha nem szabad a testünk ezen részeit terhelés nélkül hagyni, még fájdalom esetén sem. Habár első pillantásra jó ötletnek tűnhet, a "ha nem mozog, nem fáj" hozzáállás, valójában ez hosszútávon csak ront a már meglévő problémákon.

A Northwestern Egyetem kutatói két éven keresztül kísértek figyelemmel egy csoport artrózisos beteget. Azok, akik sosem tornáztak, hamarosan abban a helyzetben találták magukat, hogy az olyan hétköznapi mozdulatok is, mint a levélbontás, a főzés vagy a fürdés, nehézséget okozott nekik - pedig korábban ezzel nem volt problémájuk. A kutatók kijelentették, hogy azoknak a betegeknek, akik nem mozognak rendszeresen, minden évben 33%-al csökken az általános mozgásképességük.” Ráadásul az ízületeket a test csak terhelés esetén látja el tápanyaggal, így a pihentetés erőteljesen felgyorsíthatja ezen szervek elhasználódását. Sajnálatos tény, hogy a legtöbb kereskedelemben kapható ízületvédő készítmény sajnos csak tüneteket enyhíti és nem ad valós megoldást a már fennálló problémákra. Egyáltalán nem táplálják és nem is regenerálják a sérült területeket. Erre valójában csak a II-es típusú kollagén peptid készítmények képesek, azok is csak a megfelelő dózisban! Mindig nagyon figyelj oda arra, hogy milyen kollagén készítményt vásárolsz, mert könnyen lehet, hogy bár a hajad fényesebb lesz, de közben semmit nem teszel a mozgásszerveid egészségéért! A biofitt.hu oldaláról "kölcsönöztem" a következő pár mondatot: 

Milyen előnyökkel jár a II-es típusú, hidrolizált kollagén használata az ízületek, inak számára? 

  • segít enyhíteni a fájdalmat osteoarthritis, coxarthrosis, vagy gonartrosis esetén;
  • segít megtartani illetve visszanyerni mobilitásunkat, mozgékonyságunkat 
  • segít enyhíteni a reumatoid polyarthritis tüneteit;
  • segít csontjaink, izmaink, valamint az inak gyorsabb regenerálódásában,
  • segít csökkenteni a fájdalmat és gyulladást;
  • elősegíti a sebek gyorsabb gyógyulását
  • intenzív fizikai aktivitás után segít megelőzni az ízületek és a porc idő előtti kopását, segít csökkenteni intenzív fizikai aktivitás után a regereládódás idejét.

img_20220825_083512.jpg

Más. Ősz elején a barátnőmmel Tatabányára látogattunk rokon nézőbe. Nevezzetek nyugodtan mániákusnak, de számomra mindig létfontosságú, hogy ha eltöltünk valahol pár napot, akkor ott legyen lehetőség a testedzésre. Persze soha nem a edzőtermeket keresem, hanem a szabadtéri edzőparkokat. Az én fejemben ugyanis a szabadtér, a saját súlyos edzés és a korlátok nélküli mozgás mind-mind a szabadság szinonimái. Mára már egyébként odáig jutottam, hogy ha néha-néha véletlenül betévedek egy tökéletesen felszerelt edzőterembe, ott kifejezetten kellemetlenül érzem magam. A tükröknek pózoló kopasz gyógyszerszörnyektől, a műanyag flakonokat rázogató hülyegyerekeken át, a különböző padok előtt sorokozó és ácsorgó léhűtőkig, az egész légkör valahogy roppant kellemetlenül hat rám. Edzés közben nem akarom más zenéjét hallgatni és nem akarok várni valamelyik edzőeszköz felszabadulására sem. Persze mindezek teljesen mellékesek abból a szempontból, hogy  az edzőtermi gépek csupán a mozgás illúzióját keltik, de valójában leszoktatják a sportolni vágyókat a valódi mozgásokról. A párnázott szerkezeteken végzett-, ülve és fekve végrehajtott edzésektől azonnal rángatózni kezd a szemem! A szabadtéri parkok viszont egy egészen más világot képviselnek. Itt a saját tested használod ellenállásként. Az itteni eszközöknél ritkán van jelen nagy embertömeg és a sportolók is mind tisztelik egymást. Aki itt van, az valószínűleg tényleg edzeni van itt. A pörgés folyamatos, tényleg nagyon ritka a semmittevés és a felesleges ácsorgás. Mindenki érzi azt, hogy egyazon testvériség része. Persze előfordul néha-néha, hogy meg kell kérnem valakit, hogy bagózzon máshol, vagy szólnom valamelyik pofátlan suhancnak, hogy ne itt csavargassa a barátnője csecsét, azonban ezek tényleg csak elszigetelt esetek.
gyuru_1.jpg
Szóval még utazás előtt kinéztem magunknak a Tatabánya szívében található ABS Fitness parkot. Számomra, a lakótelepen szocializálódott proligyereknek ez a hely maga volt a mennyország. Az edzőpark egy csónakázó-tó köré épült, ahova szinte egyáltalán nem szűrődik be az utcai forgalom zaja. A tó vize gyönyörű tiszta, a benne található szökőkút pedig csak még szebbé teszi a látványát. A tó körül többek között futópálya, edzőpark, gördeszkapálya és játszótér is található.

kezallas.jpg

A barátnőmmel mi hétköznapokon mentünk ki, és már reggel 7-kor támadtunk. Azt gondoltam ilyen korán rajtunk kívül  még senki nem lesz kint, de ennél nagyobbat nem is tévedhettem volna. A futópályán mindenféle korú és nemű egyének előfordultak és edzőparkban is sokan mozogtak. Kifejezetten tetszett az edzőeszközök sokszínűsége, és az a koncepció, hogy a gyengébb fizikummal rendelkezők is képesek legyenek testedzést végezni a parkban. 
img_20220825_081815.jpg
Azért, hogy kicsit kötözködjek is, voltak azért dolgok amik itt sem tetszettek! Számomra több eszköznél is úgy tűnt, hogy olyan egyén tervezte, aki jómaga nem végez testedzést. A korlát például nagyon szűk. Minden le van krómozva, ami a reggeli páralecsapódással párosulva erősen megnehezíti az edzést. Van a TRX-nek a parkban több változata, melyeknél azon túl, hogy egy merev sodronyt használtak, még a fogantyújuk is valami túlméretezett műanyag vacak volt. Szó szerint semmire nem jó.

img_20220825_085013.jpg

Több fixpályás "kettlebellszerű" súly is el van helyezve, amik sajnos nagyon könnyűek, a fix mozgási pályájuk miatt pedig kényelmetlen a használatuk.

img_20220827_091934.jpg

A tornagyűrű kötele egy lánc, a karikája pedig egy háromszög. Hát ez is egy roppant idióta formatervezés! Nyilván az eszközt lopásbiztossá szerették volna tenni, de így viszont nehezen használhatóvá alakították.

img_20220825_083615.jpg

Marhára tetszett viszont a "zászlórúd húzódzkodó" ! Soha nem találkoztam még ezzel az eszközzel korábban és hát ez most tényleg szerelem volt az első látásra.

zaszlo.jpg

Ok, mára ennyi! Rég voltam itt és szerettem volna valami életjelet adni magamról! Egyébként meg tele van a tarsolyom jobbnál jobb témákkal, úgyhogy nemsokára jövök az újabb bejegyzésekkel! Addig is ha tetszett és hasznosnak találtad a cikkemet, akkor nézz szét a blogom egyéb tartalmai között is még több, edzéssel, sztáredzéssel kapcsolatos információért a testedzek.blog.hu -n és kövess az Instagramon / @testedzek.blog.hu1 / is!  

Kérlek, ha van lehetőséged támogasd a munkámat!

Legyen egy apró, vagy nagyobb adomány, amivel támogatni szeretnél, az nagyban segítene abban, hogy továbbra is minőségi tartalommal tölthessem meg a blogomat!

Amennyiben támogatnál, kérlek írj egy e-mailt a következő címre
oliver-s007@hotmail.com

 

Szólj hozzá