2020. feb 05.

Edzés és influenza

írta: Royaliver
Edzés és influenza

Képtalálatok a következőre: flu" 

forrás: cdc.gov

Valamilyen hipnotikus módon megállás nélkül keresem az egészségesebb élet és jobb test elérésének a lehetőségét. Az edzés az életem. A szobám falán bordásfal, a bordásfalon húzódzkodó. A húzódzkodó alatt kettlebellek. A spájzban meg van 100 kilónyi súlyzókészlet a befőttek mellett, atomháború esetére is. Szóval szeretek erős és egészséges lenni. Épp ezért ér fel egy Tyson-féle csapott jobb horoggal, amikor a tél közepén, vagy végén lecsap az influenza. Szóval én, aki folyamatosan papolok az edzésről és az egészségről, minden évben lerobbanok. Jön a torokfájás, hasmenés, gyengeség. Szinte érzem, hogy minden igyekezetem ellenére december közepén a teljesítményem elkezd visszaesni, aztán valamikor január - február magasságában el is csíp az influenza. Pár hétre kihullok, majd lassan visszaszerzem a formámat és márciusra már minden dübörög a régi formában.
Nyilván a hiba az én készülékemben van. Ha minden okés lenne, akkor nem kellene lázcsillapítókat reggeliznem. Úgyhogy kutakodni kezdtem, hol hibázok. (Mivel nem orvos vagyok, hanem aktív kutakodó az egészség témában, kérlek ennek megfelelően kezeld, amiket írok!)

 Képtalálatok a következőre: flu gif"

forrás: giphy.com


Az hamar feltűnt, hogy akkor is megbetegszek, ha tömegben vagyok, és akkor is ha nem. Tehát a cseppfertőzéses terjedését a téli megbetegedésemnek egyszerűen kizárnám. A hideg sem lehet egyértelmű ok, mert a kevésbé hideg időkben is frankón kihullottam.
Vannak mindenféle immunerősítők. Lehet, hogy másnál működik, de nekem mind placebo. Ugyanannyi idő alatt gyógyulok fel a echinacea-val, mint echinacea nélkül. Mondjuk simán lehet, hogy a hiba bennem van.

  Képtalálatok a következőre: flu gif sheldon sick"

forrás: giphy.com


És akkor belefutottam egy érdekes elméletbe. Az influenza vírusa hasonló a herpesz vírusához. Ha egyszer benned van, akkor örökre ott van. És ha aktiválódik, akkor ledönt a lábadról. És hogy mi aktiválja? A D-vitamin hiány. Ha a D-vitaminszint magas, nincs influenza. Ennyi. Persze szedtem én a D-vitamint. Minden nap egy tablettát. Azaz a 400 NE D-vitamint. (NE= nemzetközi egység). Mint kiderült ez annyit ér, mint sugárfertőzés ellen a langyos borogatás.
Nyáron egy óra napozásnál a szervezet D-vitaminból 20 000 NE-t is előállít. Télen meg csodálkozom, hogy az "extra dózisú", napi 2000 NE D-vitamin mellett is lebetegszek. Amit meg kell még jegyeznem az a magnéziumhoz köthető információk. A nagyobb magnéziumbevitel hatására már alapból emelkedik a D-vitamin szintje a szervezetben. Sőt! Alacsony  magnézium szint mellett hiába magas a vérben mért D-vitamin szint, az veszettül nem fog hatni! És ha még hozzávesszük, hogy a magnéziumhiány fokozza a szervezet gyulladásszintjét, akkor nyilvánvalóvá válik a magnézium fogyasztásának fontossága.

Képtalálatok a következőre: flu gif sheldon sick"

forrás: giphy.com


Tehát ami tutira működik (nálam eddig ez vált be):
Ősztől napi 4000 NE egység D-vitamin és 500 mg Magnézium.
Télen napi 8000-10 000 NE egység D-vitamin és 700 mg Magnézium.
Ha mégis kezdem érezni a légúti betegség jeleit, a D-vitamint 1-2 nap erejéig felemelem akár napi 50 000 NE-re és upsz, elmúlt a megfázás. (Fontos!!! D-vitamin hatására, a felszívódó kalcium csak akkor kerül megfelelő helyre (a csontokba és nem az érfalba), ha K2-vitamint is szedsz mellé!)
Nyáron nem gondolom, hogy külön pótolni kellene a D-vitamint. Ott a nap! Amint elkezd kisütni, én már ott is vagyok alatta.

Nagyon fontos tanácsnak tartom, hogy ha érzed a betegség jeleit, akkor ne sportolj! A tested próbál leküzdeni valamit, tehát a legjobb, amit tehetsz, ha megengeded neki. Az edzés egyfajta stresszhatás. Egy vírusoktól / baktériumoktól legyengült testet fizikailag tovább fárasztani szimplán idiotizmus. Ha beteg vagy, pihenj pár napot!
Remélem hasznosnak találtad a cikkemet! Ha tetszett, nézz szét a bejegyzéseim között még több, edzéssel kapcsolatos információért a testedzek.blog.hu -n és kövess az Instagramon is!

Szólj hozzá